____________
Kurs Pedagogiki Cyrku
Kurs Pedagogiki Cyrku 2024
Zapraszamy na Kursu Pedagogiki Cyrku 2024 każdą osobę, którą interesuje pojęcie pedagogiki cyrku. Mamy jeden warunek – miej w sobie ciekawość!
Kurs zbudowałyśmy tak, by pozwolił Wam doświadczyć różnorodności metod i technik, które zawierają się w dziedzinie. Celem jest zapoznanie Was z szerokością pojęcia pedagogiki cyrku, tak by każdy mógł poszukać swojego miejsca w tym wielkim cyrkowym świecie.
Pamiętaj, że do wzięcia udziału w Kursie Pedagogiki Cyrku nie są wymagane umiejętności cyrkowe w danych dziedzinach.
W trakcie warsztatów zapewniamy Wam cały niezbędny sprzęt do wzięcia w nich udziału.
26 – 27 października 2024 r. – zjazd w Warszawie
24, 29, 30 października 2024 r. – zajęcia online
PLAN KURSU
STACJONARNIE – WARSZAWA
26 października (sobota) godz. 9.00-18.30
9.00-10.30 – Gry i zabawy część I (1,5 godziny) – Dominika Knap
10.30-15.00 – Akrobatyka (4,5 godziny) – Marta Mądry
PRZERWA OBIADOWA
16.00-18.30 – Żonglerka (2,5 godziny) – Wiktoria Witenberg
27 października (niedziela) godz. 9.00-16.30
9.00-10.00 – Gry i zabawy część II (1 godziny) – Dominika Knap
10.00-13.00 – Flow arts (3 godziny) – Dominika Knap i Wiktoria Witenberg
PRZERWA OBIADOWA
14.00 – 16.00 – Ekwilibrystyka (2 godziny) – Krzysztof Kostera
16.00-16.30 – Zamknięcie sesji praktycznej
ONLINE
24 października (czwartek) godz. 19.00-21.00 – Pedagogika cyrku (2 godziny) – Dominika Knap
29 października (wtorek) godz. 19.00-20.30 – Podejście pedagogiczne (2 godziny) – Katarzyna Dąbrowska-Żmuda
30 października (środa) godz. 19.00-21.00 – Koncentracja, uwaga, motoryka (1,5 godziny) – Kasia Kurowska
7 listopada (czwartek) godz. 19.00-20.30 – sesja domykająca online
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy https://forms.gle/SEePP5VdPW86xJaT8
Po wysłaniu zgłoszenia poczekaj na nasze potwierdzenie, w którym wyślemy Ci szczegóły dotyczące płatności.
CENNIK
Pierwsze trzy zapisane osoby – 499 zł
Stała cena – 550 zł
PROWADZĄCY:
Wiktoria Witenberg (Wyhulana) – trenerka cyrkowa, liderka, organizatorka inicjatyw pedagogiki cyrku. Od 2018 roku pedagogika cyrku jest elementem jej pracy zawodowej. Zaczynała od hula hoop, a dziś uczy siebie i innych wielu różnych dziedzin cyrkowych. Współzałożycielka takich inicjatyw jak Sięc Pedagogiki Cyrku oraz Podrzuć.to. Pasjonuje ją budowanie dostępności cyrku dla każdego – dla osób pochodzących z różnych grup społecznych czy osób funkcjonujących z różnorodnymi niepełnosprawnościami. Czerpie z metod pedagogiki cyrku poznanych w Polsce, Estonii i Czechach. Uczestniczka wielu projektów i treningów dla trenerów cyrkowych w Europie. W swojej pracy łączy dorobek i doświadczenie wielu różnych podejść do procesu nauki jak m.in. Learned-Centered Learning (LCL), Porozumienia bez przemocy (NVC) czy unschoolingu. Prywatnie, w ogóle nie pija kawy… za to codziennie wlewa w siebie hektolitrami herbaty. Posługuje się biegle polskim językiem migowym i jest z tej umiejętności bardzo dumna. Kocha zmiany i kolory, ma tysiąc pomysłów na minutę, z czego większości z nich zapomina, a te które uda się jej zapamiętać – realizuje.
Dominika Knap – animatorka kultury, prowadzi warsztaty dla wszystkich grupach wiekowych oraz osób z niepełnosprawnościami. Popularyzatorka wiedzy o pedagogice cyrku podczas konferencji naukowych i zjazdów branżowych. Współtwórczyni licznych wydarzeń branżowych, m.in. Kursor Cyrkowy w Warszawie czy CYRKx podczas Carnavalu Sztukmistrzów. Autorka materiałów edukacyjnych „Karty cyrkowych opowieści”. Twórczyni Fundacji Ośmiornice Kreatywności i Fundacji Inside Out oraz współzałożycielka Sieci Pedagogiki Cyrku.
Katarzyna Kurowska – twórczyni Talerzyka Możliwości, szkoleniowiec, autorka programów edukacyjnych, a przede wszystkim pasjonatką pracy z dziećmi. Prowadzi zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym opierające je na metodyce pedagogiki cyrku. Czerpię z neurobiologii, neurodydaktyki oraz wiedzy z zakresu integracji sensorycznej. Szuka wiedzy dotyczącej skutecznych form pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami, z trudnościami z koncentracją oraz dziećmi potrzebującymi wyzwań ruchowych dla prawidłowego rozwoju.
dr Katarzyna Dąbrowska-Żmuda – wykładowczyni, terapeutka, pedagog z 15-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. W projektowaniu doświadczeń edukacyjnych sięga po pedagogikę zabawy, cyrk, failowship, gry, grywalizację i integrację sensoryczną. W swojej pracy stawia na emocje i tworzenie komfortowej przestrzeni, w której każdy może rozwijać skrzydła. Założycielka Neuroaktywnych – inicjatywy, której celem jest pomoc w rozwijaniu potencjału osób w każdym wieku, neurotypowych i neuroróżnorodnych.
Marta Mądry – trenerka specjalizująca się w akrobatyce powietrznej i manipulacji hula hoop. Jej staż cyrkowy to ponad 15 lat, a uczy i występuje od 12. Występowała i uczyła m.in. w Niemczech, Anglii, Austrii, Hiszpanii, Czechach, Włoszech i Arabii Saudyjskiej. Jako instruktorka współpracowała m.in. z Akademią Avatara, Akademią Everest i CDT Kuźnia. Założycielka wrocławskiego kolektywu Performatywy. Obecnie pełni funkcję Sekretarza w European Juggling Association.
Krzysztof Kostera – artystka cyrkowy, absolwent Państwowej Szkoły Sztuki Cyrkowej w Julinku ze specjalizacjami: wolna drabina ekwilibrystyczna, trapez statyczny, żonglerka. Od 11 lat jest zawodowym aktorem cyrkowym. Działał teatralnie i cyrkowo w: „Pożar w Burdelu”, „Warszawski Cyrku Magii i Ściemy”, „Praski Teatr Lalek”, kolektyw „Kejos”, „Teatr Piasku Galitsyny” „Teatr Latarnia”. Prowadzi warsztaty sztuki cyrkowej, tworzy autorskie numery cyrkowe, boyleskowe (męska burleska), teatralne, występuje buskersko czyli ulicznie.






